Share

4 Farklı Ülkedeki ‘Eğitim Durumu Araştırma Raporu’ Yayınlandı

Novakid Eğitim Durum Anketi Raporuna Göre Veliler Eğitimde Yenilikçi Bir Yaklaşım Talep Ediyor
 4-12 yaş arası çocuklar için Avrupa standartlarında online İngilizce eğitimi almış sertifikalı Novakid , Türkiye, İtalya, Polonya ve Romanya’da geniş kapsamlı bir araştırma yapıldı. Araştırma, velilerin eğitim sistemi ile ilgili beklentileri, memnuniyet belirtileri ve karşılaştıkları en büyük sorunların ortaya çıktığını ortaya koyuyor. Eğitim sisteminin nasıl geliştirilebileceği konusunda fikir veren Türkiye sistemi velilerin %63’ü müfredatın gerekliliklerine uygun hale getirilmesini beklerken, %60’ı ise değerlendirmelerin ezbere dayalı olduğunu ifade ediyor.
 
Eğitim gören insanlar yaşadıkları ve geleceklerini inşa ettikleri yapı taşlarının başında geliyor. Genişletme için sınırlı miktarda eğitimin eksiksiz, kaliteli, doğru ve gelişmiş gibi çok sayıda erişime sahip olması gerektiğini düşünüyor. Velilerin eğitim sistemi ile ilgili bilgiler ve sistemin nasıl geliştirileceğine ilişkin bilgilerin ortaya konulması için 4-12 yaş arası çocuklar için Avrupa standartlarında çevrimiçi İngilizce eğitimi veren sertifikalı Novakid, Türkiye, İtalya, Polonya ve Romanya’da geniş kapsamlı bir araştırma yapıldı. Türkiye’de katılan velilerin %31’i ile eğitim deneyiminin oldukça yüksek kalitede olduğunu belirtirken, %25’lik bir kesim, verilen eğitimin düşük kalitede olduğunu belirtiyor. Sonuçlar, yenilenen içeriklerle gelişmeyi sağlayan okulların takdir eden öğrencileri ve eski müfredat nedeniyle sistemi yetersiz bulanlar olduğunu ifade ederken, eğitim kuralları arasında da belirgin kalite farklılıklarının ortaya çıktığını göstermektedir. Eğitimin yenilenebilir yanı sıra sürekli müfredat ve sınav sistemleri, dağıtım ve aralıklar üzerinde büyük bir ürün yelpazesi sunulmaktadır. Velilerin büyük bir bölümü, devlet okullarındaki kaynak eksikliğinin, sınıflarının mevcut yüksek performansı ve öğretmen başına düşen öğrenci harcamalarının fazlalığının eğitimin bireyselleştirilmesini zorlaştırdığı görüşteyken okullar arasında farkın giderek artmasını da eğitimde fırsat eşitliğini zedeleyen önemli bir faktör olarak görülüyor.
 
Bunun dışında, fiziksel ve psikolojik güvenlik de velilerin en çok endişe duyduğu konular arasında. Ankete katılan velilerin %59,3’ü okullarda zorbalık ve şiddet olaylarının ciddi bir sorun olduğunu belirtirken, %35,7’si tıkayıcı duygusal tehdit eden unsurların okul ortamındaki varlıkları sürdüğünü düşünüyor. Okullarda güvenlik hizmetleri, bakım hizmetleri daha etkin hale getiriliyor ve psikolojik destek alabilecekleri birimin normal şekillerdeki talepler her geçen gün daha fazla dile getiriliyor.
 
Zamanında Güncellenmiş ve Kapsayıcı Bir Müfredat Bekliyor 
 
Yapılan araştırmada okulların, ruh sağlığı ve duygusal esenliklerinin ilişkileri yönetiminin ebeveynleri tarafından yeterli olup olmadığı gösteriliyor. büyümenin %25’i okul yönetimini oldukça kötü, %24’ü ise oldukça iyi olarak değerlendirdi. Aynı zamanda %39’u yurttaşların güncel erişimine uygun bir müfredatın sınırlarının olmadığını ifade ederken %32’i ise kararsızlığını koruyor. Müfredat konusunu takip eden bir diğer başlıksa eğitim sistemi hangi becerilere daha fazla odaklanması gerekiyor. kapsamı tarafından en çok vurgulanan beceriler arasında yaratıcılık, iletişim ve teknolojik beceriler yer alıyor. evrenin, mevcut sistemin bu gelişimin gelişmesinin etkili bir şekilde ele almadığı konuda karamsar olsa da anketin ortaya çıkmasına göre %70’i yaratıcılığın, %66’sı iletişim yeteneklerinin, %61’i ise teknolojik gelişimin hücresel hale getirilmesini istiyor.
 
kapsamı, paketin toplumsal ihtiyaçlarla uyumlu bir şekilde güncellenmesi ve değerlendirme sistemi eleştirel düşünceleri daha fazla genişletilmiş şekilde değiştirmeyi düşünüyor. Çünkü çocukların uygulanan tedavi yöntemleri, özgürlüksüz olduğu bir diğer konu lider olarak yer alıyor. Öyle ki, %60’ı değerlendirmelerin ezbere dayalı olduğunu ve pratik beceriler ile eleştirel düşünmeyi yansıtmadığını belirtiyor. Ayrıca, %42’si geliştirmelerin çocuklar üzerinde ek stres yarattığını, %36’sı ise geliştirme yöntemlerinin yaratıcılığını sınırladığını ifade ediyor.
 
”Eğitim, Öğrencilik Çok Yönlü Gelişimini Destekleyen Bir Yapıya Evrilmeli”
 
Novakid’in gerçekleştirdiği bu ankette, Türk velilerin eğitim sistemi hakkında net ve özet bir bakış açısının gösterildiğini ifade eden Novakid CEO’su Max Azarov, ”Eğitimde yaşadıklarına rağmen, üretim konusunda büyük bir potansiyel olduğu ve velilerin belirgin hale geldiği görüldü. Kaliteli eğitim erişimi, bireyselleştirilmiş öğrenme bölümlerinin sunulduğu, öğrenci ömrü ve psikolojik destek sunulan gibi konular, velilerin en fazla önem verdiği alanlar olarak öne çıkıyor. Eğitimin sadece akademik başarıya odaklanan bir sistem olmaya devam ediyor, çok yönlü gelişmeyi destekleyen bir yapının gelişmesi, hem çocukların hem de toplumun genel bakış açısının kritik bir adım olabileceği yönünde açıklamalarda bulunuldu.” açıklamalarında bulundu.

You may also like...